Τα οφέλη των θλίψεων


Πολύ διαφωτιστικό μήνυμα του Ιησού στην Καταλίνα Ρίβας: 

Την ώρα της θλίψης εμπλουτίζω τις ψυχές που αγαπώ με τις μεγαλύτερες χάρες Μου. Δείτε τον Ιωάννη το Βαπτιστή που, ανάμεσα στις αλυσίδες και τη στενότητα της φυλακής αναγνωρίζει τα έργα που έκανα. Εσείς δεν μπορείτε να το καταλάβετε, αλλά είναι μεγάλη και ανεκτίμητη η χρησιμότητα που αντλείτε από τις θλίψεις. Δεν σας τις στέλνω γιατί θέλω το κακό σας, αλλά γιατί λαχταρώ το καλό σας και για τον ίδιο λόγο, εσείς πρέπει να τις δέχεστε όταν τις στέλνω και να Με ευχαριστείτε, όχι μόνο αφήνοντας να εκπληρωθεί το θεϊκό Μου Θέλημα, αλλά και χαιρόμενοι που σας συμπεριφέρομαι όπως ο Πατέρας Μου συμπεριφέρθηκε σε Μένα, τότε που η γήινη ζωή Μου έμοιαζε με ύφασμα υφασμένο από θλίψεις και πόνους. Θα σας αναφέρω αναλυτικά, και θα δείτε γιατί οι θλίψεις είναι χρήσιμες:

Αυτός που δεν έχει μπει σε πειρασμό, τι μπορεί να ξέρει; Αντίθετα, αυτός που έχει μεγάλη εμπειρία θα είναι στοχαστικός και αυτός που έχει μάθει πολλά θα προχωρά με προσοχή. Αυτός που πάντα ζούσε στην ευημερία, μέσα στην άνεση, δεν γνωρίζει τίποτα για την κατάσταση της ψυχής του.

Το πρώτο καλό αποτέλεσμα της θλίψης είναι ότι σας ανοίγει τα μάτια που η ευημερία κρατάει κλειστά. Τυφλός ήταν ο απόστολος Παύλος όταν του εμφανίστηκα και τότε ήταν που έμαθε τα λάθη μέσα στα οποία ζούσε. Ο βασιλιάς Μανασσής κατέφυγε σε Μένα όσο ήταν φυλακισμένος στη Βαβυλώνα, κατάλαβε τις αμαρτίες του και μετανόησε γι’ αυτές. Σκεφτείτε τον Άσωτο Υιό… Έτσι είναι, ενώ ζείτε μέσα στην ευημερία, σκέφτεστε μόνο τον κόσμο και τις κακίες.

Το δεύτερο καλό όφελος των θλίψεων είναι ότι σας χωρίζει από την προσκόλληση που έχετε με τα γήινα. Όταν μια μάνα θέλει να απογαλακτίσει το θηλάζον παιδί της, βάζει κάτι πικρό στη θηλή για να σταματήσει το παιδί να θηλάζει και να συνηθίσει να τρώει. Το ίδιο κάνω και Εγώ για να σας απομακρύνω από τα επίγεια αγαθά: βάζω χολή στα γήινα πράγματα, ώστε, βρίσκοντάς τα πικρά, να τα μισήσετε και να αγαπήστε τα ουράνια καλά. Πικραίνω τα γήινα για να ψάξετε άλλη ευτυχία, της οποίας η γλύκα δεν εξαπατά.

Το τρίτο καλό όφελος είναι, ότι όσοι ζουν μέσα στην ευημερία, υποκινούμενοι από την υπερηφάνεια, τη ματαιοδοξία, την αλαζονία, την άμετρη επιθυμία για απόκτηση πλούτου, τιμών και απολαύσεων, ελευθερώνονται από όλους αυτούς τους πειρασμούς μέσω των θλίψεων. Τους κάνουν ταπεινούς για να είναι  ικανοποιημένοι με την κατάσταση μέσα στην οποία τους έχω τοποθετήσει.
Στέλνω θλίψεις και βάσανα για να μην καταδικαστούν μαζί με αυτόν τον κόσμο.

Το τέταρτο όφελος είναι η αποκατάσταση των αμαρτιών που διαπράξατε, πολύ καλύτερα από τις μετάνοιες που επιβάλλετε στους εαυτούς σας, οικειοθελώς. Πόσο αποτελεσματική θεραπεία είναι τα βάσανα για να σας γιατρέψουν τις πληγές που σας άνοιξαν οι αμαρτίες! Γιατί διαμαρτύρεστε; Οι θλίψεις, λέει ο Άγιος Αυγουστίνος, είναι φάρμακο, όχι τιμωρία. Ο Ιώβ αποκαλεί ευλογημένο τον άνθρωπο τον οποίο Εγώ διορθώνω, γιατί Εγώ ο ίδιος κάνω την πληγή και Εγώ την θεραπεύω: Πληγώνω και θεραπεύω με τα χέρια Μου.

Το πέμπτο όφελος είναι ότι οι λύπες σάς κάνουν να Με θυμάστε και σας αναγκάζουν να καταφεύγετε στο Έλεός Μου, βλέποντας ότι μόνο Εγώ Είμαι αυτός που μπορεί να σας ανακουφίσει, βοηθώντας σας να τις υποφέρετε (Ματ. 11, 28).

Το έκτο όφελος είναι ότι οι θλίψεις σάς κάνουν να αποκτάτε μεγάλη αξία μπροστά Μου, δίνοντάς σας την ευκαιρία να ασκείτε τις αρετές που αγαπώ περισσότερο: ταπεινοφροσύνη, υπομονή και συμμόρφωση με το Θέλημά Μου. Μην ξεχνάτε ότι αξίζει περισσότερο ένα «Ευλογημένος να είναι ο Θεός» από χίλιες πράξεις ευχαριστίας μέσα στην ευημερία.
Το να υποφέρετε υπομονετικά τον πόνο και την ασθένεια σημαίνει ότι αποκτάτε εκ των προτέρων ένα μεγάλο μέρος του στέμματος που σας ετοιμάζεται στον Ουρανό. Εάν ένας ασθενής παραπονιέται ότι επειδή είναι έτσι, δεν μπορεί να κάνει τίποτα, κάνει λάθος. Γιατί μπορεί να κάνει τα πάντα, προσφέροντας στον Θεό με ειρήνη και παραίτηση όλα τα βάσανά του εξαιτίας της νόσου του. 
Εγώ τιμωρώ αυτόν που αγαπώ και βάζω σε δοκιμασίες με αντιξοότητες εκείνους που δέχομαι ως παιδιά Μου (Εβραίους 12, 6). Μια μέρα είπα στην Αγία Τερέζα: ‘πρέπει να ξέρεις ότι οι ψυχές που αγαπά περισσότερο ο Πατέρας Μου, είναι αυτές που υποφέρουν μεγαλύτερες θλίψεις’.
Μάθετε από τον Ιώβ, ο οποίος είπε: «Αν έχουμε λάβει τα αγαθά από το χέρι του Κυρίου, γιατί να μην δεχόμαστε και τα κακά;»

Εσύ (Καταλίνα) πιστεύεις ότι δεν είναι δίκαιο, αυτός που έλαβε με χαρά τη ζωή, την υγεία, τον πρόσκαιρο πλούτο, να λάβει επίσης και τα βάσανα, που του είναι πιο χρήσιμα και κερδοφόρα παρά η ευημερία; Κόρη μου, μια ενδυναμωμένη ψυχή από τα βάσανα, μοιάζει με φλόγα που ο άνεμος την κάνει να μεγαλώνει. Θα συνεχίσουμε αργότερα… Ευχαριστώ, μικρή.   

Αργότερα την ίδια μέρα:
Οι πιο τρομακτικές δοκιμασίες για μια καλή ψυχή είναι αυτές των πειρασμών με τους οποίους ο διάβολος τις υποκινεί να προσβάλουν το Θεό. Αλλά αυτός που αντιστέκεται και τις υποφέρει, παρακαλώντας για τη θεία βοήθεια, αποκτά μαζί τους ένα μεγάλο θησαυρό αξιών. Στην Α’ Κορ. 10:13 διάβασε:

«Πιστός είναι ο Θεός, που δεν θα σας αφήνει να πειραστείτε πάνω από τις δυνάμεις σας, αλλά από τον ίδιο αυτό πειρασμό θα σας κάνει να αποκτήσετε οφέλη ώστε να μπορέσετε να κρατηθείτε». Και στους Μακαρισμούς, που τόσο σου αρέσουν, λέω ότι θα παρηγορηθούν αυτοί που κλαίνε.
Εάν δεν υποφέρετε υπομονετικά τις δοκιμασίες, δεν θα βελτιωθεί η κατάστασή σας και ο κίνδυνος θα είναι μεγαλύτερος. Δεν υπάρχει άλλη θεραπεία... αν θέλετε να σωθείτε, είναι απαραίτητο να περάσετε από πολλά βάσανα για να εισέλθετε στο Βασίλειό Μου. Μη ξεχνάτε ότι ο Παράδεισος είναι ο τόπος των φτωχών, των ταπεινών και των ταλαιπωρημένων. 

Εν ολίγοις, θέλω να καταλάβετε ότι οι θλίψεις με τις οποίες σας δοκιμάζω ή σας διορθώνω, δεν έρχονται για το χαμό σας, αλλά προς όφελός σας και για τη διόρθωσή σας. Όταν βλέπετε έναν πληγωμένο αμαρτωλό, είναι σημάδι ότι θέλω να του δείξω Έλεος στη μετά θάνατον ζωή. Αντιθέτως, είναι δυστυχής εκείνος που δεν τον αγγίζω σ’ αυτόν τον κόσμο, γιατί είναι σημάδι ότι Είμαι δυσαρεστημένος μαζί του και τον κρατάω για την αιώνια τιμωρία. Ο Προφήτης Ιερεμίας ρώτησε: «Κύριε, για ποιό λόγο στους κακούς όλα πάνε καλά σ’ αυτόν τον κόσμο;» (Ιερ. 12:1).
Όταν βλέπεις τον εαυτό σου να περιβάλλεται από τα βάσανα που Εγώ έστειλα, προσευχήσου όπως ο Ιώβ. Προσευχήσου όπως ο Άγιος Αυγουστίνος, που είπε: «Κύριε, κάψε με, σχίσε με και μη με λυπάσαι σ’ αυτόν τον κόσμο για να με συγχωρέσεις στον άλλο, που είναι αιώνιος». Επομένως, όποιος βλέπει να ταλαιπωρείται από το Θεό σε αυτή τη ζωή, έχει ένα σίγουρο σημάδι ότι είναι αγαπημένος Μου. Όποιος θέλει να δοξαστεί με τους Αγίους πρέπει να υποφέρει σε αυτή τη ζωή, όπως υπέφεραν οι Άγιοι. Κανένας από αυτούς δεν έτυχε καλής μεταχείρισης ή αγάπης από τον κόσμο, αλλά όλοι καταδιώχθηκαν.

Λοιπόν, τώρα θα σας πω πώς πρέπει να συμπεριφέρεστε όταν υποφέρετε:
Όποιος βλέπει τον εαυτό του να παλεύει με λύπες σε αυτόν τον κόσμο, χρειάζεται, πάνω απ’ όλα, να αποφύγει την αμαρτία και να προσπαθεί να βρίσκεται στη χάρη του Θεού. Διαφορετικά, ό,τι και αν υποφέρει, ενώ είναι στην αμαρτία, θα χαθεί γι’ αυτόν. Δηλαδή, χωρίς χάρη, τίποτα δεν του προσφέρουν η ταλαιπωρία και οι πόνοι. Αντίθετα, αυτός που υποφέρει μαζί Μου και για Μένα, παραιτούμενος, όλα του τα βάσανα θα μετατραπούν σε παρηγοριά και χαρά. Γι' αυτό οι Απόστολοί Μου, μετά την κακομεταχείριση και τις πληγές που τους προκάλεσαν οι Εβραίοι, αποχώρησαν από το Συνέδριο (Σανχεντρίν) γεμάτοι χαρά, γιατί ήταν άξιοι να υποφέρουν για το Όνομά Μου. 

Έτσι, όταν σας στέλνω κάποιο βάσανο, είναι απαραίτητο να λέτε σαν Εμένα «Το ποτήρι που μου έδωσε ο επουράνιος Πατέρας Μου, να μην το πιω;» Διότι, εκτός από του ότι πρέπει να εκλάβετε τη θλίψη ως προερχόμενη από το χέρι Μου, ποιά είναι η κληρονομιά του χριστιανού σε αυτόν τον κόσμο, παρά τα βάσανα και οι διώξεις; Εγώ πέθανα σ’ ένα Σταυρό και οι Απόστολοί Μου υπέστησαν σκληρά μαρτύρια. Εσείς πώς θα ονομάζεστε δικοί Μου μιμητές, όταν δεν ξέρετε καν να υποφέρετε τις θλίψεις με υπομονή και παραίτηση;
Δεν ξέρετε τη μεγάλη επιθυμία που έχω γι’ αυτούς που στρέφονται σε Μένα για παρηγοριά στις θλίψεις, ώστε να μπορέσω να τους δώσω τις χάρες Μου και ταυτόχρονα να τους κάνω να μάθουν ότι, όταν με παρακαλούν, Είμαι έτοιμος να τους βοηθήσω και να τους παρηγορήσω, αν και πολλές φορές, όχι με τον τρόπο που θέλετε. 

Δεν κοιμάμαι όταν στρέφεστε σε Μένα και Μου ζητάτε μερικές χάρες χρήσιμες για τις ψυχές σας, γιατί τότε σας ακούω με προσοχή για το καλό σας. Να είστε σίγουροι ότι όταν Μου ζητάτε πρόσκαιρες χάρες, ή θα σας δώσω αυτό που ζητάτε, ή θα σας δώσω κάτι άλλο καλύτερο, ή θα σας δώσω τη ζητούμενη χάρη, για να είναι πάντα προς όφελος της ψυχής σας, ή κάτι άλλο πιο χρήσιμο. Για παράδειγμα, το να αφεθείτε με παραίτηση στο Θέλημά Μου και να υποφέρετε με υπομονή τον πόνο. Όλα αυτά αυξάνουν τα πλεονεκτήματα για την απόκτηση της αιώνιας ζωής.

Παιδιά Μου, απομένει τόσος λίγος χρόνος για την επιστροφή Μου. Μην αποκαρδιώνεστε με τις κάθε είδους διώξεις, να είστε ευγνώμονες για τα προσωρινά βάσανα...! Δεν ξέρετε πόσο σας αγαπώ! Δεν θέλω να σας χάσω για όλη την αιωνιότητα! Πιστέψτε Με ότι με κάθε λύπη καθενός από τους εκλεκτούς Μου υποφέρω κι Εγώ, αλλά υποφέρω με αγάπη, γνωρίζοντας ότι έτσι σας σώζω... 

ΠΗΓΗ: Το βιβλίο της Catalina Rivas "Puerta del Cielo" που έγγραψε καθ' υπαγόρευση του Ιησού. 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αγγελική Σ. Νατσούλη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ανάσταση του Λαζάρου - μέρος Β'

'Το Ευαγγέλιο όπως μου υπαγορεύτηκε' γιατί το έκανε ο Ιησούς;