Γιατί το εμβόλιο δεν είναι το "σημάδι του θηρίου"

Σε περιόδους κρίσης, η Βίβλος φέρνει παρηγοριά και διαύγεια σε εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Καθώς αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες μιας παγκόσμιας πανδημίας, η Γραφή είναι μια υπενθύμιση προηγούμενων δοκιμασιών και μελλοντικής ελπίδας.

Ωστόσο, πολλοί αναγνώστες χρησιμοποιούν το βιβλικό κείμενο σαν ένα είδος κρυστάλλινης σφαίρας που κάνει κρυπτογραφημένες νύξεις για τις παρούσες δυσκολίες. Πρόσφατα, κάποιοι διάβασαν το «Σημάδι του Θηρίου» της Αποκάλυψης ως κωδικοποιημένη αναφορά στα εμβόλια Covid. Οι δημόσιες διαδηλώσεις κατά των εμβολιασμών περιλαμβάνουν πανώ που αντικατοπτρίζουν την άρνηση των διαδηλωτών να «πάρουν στο σώμα τους το σημάδι του θηρίου». Αλλά αυτή η κατανόηση της Αποκάλυψης δείχνει πως οι άνθρωποι αυτοί δεν γνωρίζουν τις Γραφές και ξεχωρίζουν το τμήμα της Αποκάλυψης που αναφέρεται στο «σημάδι του θηρίου» από το ιστορικό της πλαίσιο, δημιουργώντας έτσι μεγάλη σύγχυση στον κόσμο. Η αρχική, εβραϊκή σημασία του σημαδιού δεν έχει καμία σχέση με τη λήψη των εμβολίων. Αντίθετα, το να πάρει κάποιος το σημάδι του θηρίου είναι ένας συμβολικός όρος που δείχνει ότι έχει εγκαταλείψει τις εντολές του Θεού.

Η Αποκάλυψη οραματίζεται μια στιγμή στο μέλλον κατά την οποία ένα θηρίο θα εγερθεί και θα κάνει «μικρούς και μεγάλους, πλούσιους και φτωχούς, ελεύθερους και σκλάβους, να σημαδευτούν στο δεξί χέρι ή στο μέτωπο, ώστε κανείς να μην μπορεί να αγοράσει ή να πουλήσει το οτιδήποτε, αν δεν έχει το σημάδι»(Αποκ. 3:16-17). Ορισμένοι κύκλοι που πιστεύουν στη Βίβλο, έχουν εξισώσει αυτές τις λέξεις με την κυκλοφορία των εμβολίων Covid. Το να κάνεις το εμβόλιο ισοδυναμεί με «σημάδεμα», με το θηριώδες κηλίδωμα. Ακόμη και με μια επιφανειακή, γρήγορη ανάγνωση της Αποκάλυψης, αυτή η εξίσωση είναι αμφίβολη. Οι βελόνες εμβολιασμού μπαίνουν στο μπράτσο, όχι στην παλάμη ή στο μέτωπο, και η άρνηση ενός εμβολίου δεν εξαλείφει την ικανότητα κάποιου να μεταφέρει ή να ανταλλάσσει αγαθά - οι διαδικτυακές οικονομικές συναλλαγές δεν απαιτούν κάρτες εμβολιασμού.
Η κατανόηση της πραγματικής σημασίας του σημαδιού του θηρίου εξαρτάται από την προσεκτική εξήγηση, όχι από τα τρέχοντα γεγονότα.

Όταν οι διάφοροι ερμηνευτές συμβουλεύονται τις σελίδες της Γραφής, αντί τις ειδήσεις της πρώτης σελίδας των εφημερίδων, το βιβλικό νόημα του σημαδιού γίνεται πιο ξεκάθαρο. Η Αποκάλυψη περιγράφει ότι το σημάδι τοποθετείται «στο δεξί χέρι ή στο μέτωπο» (Αποκάλυψη13:16), και είναι η επανάληψη των λόγων του Θεού, όταν έδωσε τις 10 Εντολές στο λαό του Ισραήλ: «Να τις δέσεις (τις εντολές) σαν σημάδι στο χέρι σου και να τις έχεις σαν έμβλημα στο μέτωπό σου, ανάμεσα στα μάτια σου»(Δευτερονόμιο 6:8). Με βάση αυτό το εδάφιο, οι μετέπειτα Εβραίοι τοποθέτησαν στα χέρια και στο μέτωπό τους το Tefillin (תפלין) - μικρά κουτάκια που περιείχαν βιβλικά κείμενα. Στην Ελληνική Καινή Διαθήκη, το tefillin ονομάζεται «φυλακτήριο» (Ματθαίος 23:5) και οι παρατηρητικοί Εβραίοι φορούν αυτά τα τελετουργικά στολίδια κατά την προσευχή μέχρι σήμερα. Έτσι, από εβραϊκή σκοπιά, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι θεϊκές εντολές αντικαθιστώνται από το σημάδι του θηρίου. Το να αποδεχτείς αυτό το σημάδι σημαίνει ότι απορρίπτεις το θέλημα του Θεού. Το εμβόλιο είναι εντελώς άσχετο με την ικανότητα κάποιου να ακολουθεί τις βιβλικές εντολές ή το θέλημα του Θεού.

Η Αποκάλυψη επικαλείται επίσης εικόνες από τον προφήτη Ιεζεκιήλ. Πριν από τη Βαβυλωνιακή εξορία, ο Κύριος διατάζει τον προφήτη: «Πήγαινε, διάσχισε την Ιερουσαλήμ και βάλε σημάδι στα μέτωπα των ανθρώπων εκείνων που στενάζουν και θλίβονται για τις βδελυρές πράξεις που γίνονται μέσα στην πόλη»(Ιεζ 9:4). Αυτό το «σημάδι» σώζει όποιον το φοράει από την καταστροφική δύναμη της Βαβυλώνας: «Σφάξτε τους όλους, αλλά μην αγγίξετε κανέναν που έχει στο μέτωπό του το σημάδι...»(Ιεζ 9:6). Ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη αντιστρέφει το σενάριο. Αντί οι άνθρωποι να λαμβάνουν το σημάδι στο μέτωπό τους για σωτηρία, οραματίζεται τους ανθρώπους να σημαδεύονται για καταστροφή. Εκείνοι που λάμβαναν στον Ιεζεκιήλ το σημάδι αντιπροσώπευαν το δίκαιο υπόλοιπο του Ισραήλ που είχε μείνει πιστό στο Θεό και είχε κρατήσει τις ουράνιες εντολές Του. Αντίθετα, εκείνοι που λαμβάνουν το σημάδι στην Αποκάλυψη, επιλέγουν να πάνε με το μέρος του θηρίου αντί του Κυρίου.

Κουτάκι προσευχής (tefillin)
Βλέπουμε όμως ότι αυτό που περιγράφεται στον Ιεζεκιήλ έχει προηγούμενο στην Έξοδο. Λέει ο Μωυσής στο λαό του: «Αυτή η γιορτή (το Πάσχα) θα είναι για σας μια υπόμνηση, κάτι σαν ανεξίτηλο σημάδι στο χέρι ή στο μέτωπό σας  για να είναι η διδασκαλία του Κυρίου συνεχώς στο στόμα σας»(Έξοδος 13:9). Όπως και στον Ιεζεκιήλ, αυτοί που ο Θεός σώζει φέρουν το θείο σημάδι. Αργότερα στο ίδιο κεφάλαιο της Εξόδου, ο Μωυσής λέει στον λαό να αφιερώσει το πρωτότοκό του στον Θεό και το σκεπτικό αυτής της πρακτικής είναι ως ανάμνηση της σωτηρίας του Ισραήλ. «Επειδή, όταν ο Φαραώ αρνήθηκε πεισματικά να μας αφήσει», λέει ο Μωυσής στο λαό, «ο Κύριος σκότωσε όλα τα πρωτότοκα στη γη της Αιγύπτου, και τα πρωτότοκα του ανθρώπου και τα πρωτότοκα των ζώων... αυτός είναι ο λόγος που θυσιάζουμε κάθε πρωτογέννητο αρσενικό ζώο κι εξαγοράζουμε κάθε πρωτότοκο γιο μας. Αυτές οι θυσίες πρέπει να είναι κάτι σαν ανεξίτηλο σημάδι στο χέρι ή στο μέτωπό σας, ανάμεσα στα μάτια, γιατί με ενέργειες δυναμικές ο Κύριος μας έβγαλε από την Αίγυπτο»(13:15-16). Το σημάδι του Κυρίου σημαίνει σωτηρία από το θάνατο και την καταστροφή, και η Αποκάλυψη παρουσιάζει το αρνητικό αντίστροφο για όσους παίρνουν το σημάδι του θηρίου.

Στο γενικό πλαίσιο της Αποκάλυψης, το «θηρίον» αντιπροσωπεύει τη Ρώμη, που ονομάζεται επίσης «Βαβυλώνα». Στο τέλος, ο Ιωάννης βλέπει το θάνατο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και, κατ' επέκταση, όλων εκείνων που έχουν λάβει το σημάδι του θηρίου: «Έπεσε, έπεσε η Βαβυλώνα η μεγάλη, αυτή που πότισε όλα τα έθνη με το μεθυστικό κρασί της πορνείας της!» Και πιο κάτω: «Όποιος προσκυνάει το θηρίο και την εικόνα του και σημαδεύεται με το χάραγμα στο μέτωπό του ή στο χέρι του, θα πιει κι αυτός απ’ το κρασί του θυμού του Θεού...»(14:8-10). Ενώ εκείνοι που πάνε με το μέρος της Ρώμης θα καταστραφούν, εκείνοι που μένουν πιστοί στο Θεό απολαμβάνουν αιώνια ζωή: «...ήταν οι ψυχές αυτών που αποκεφαλίστηκαν για τη μαρτυρία που έδωσαν για τον Ιησού και για το λόγο του Θεού και δεν προσκύνησαν το θηρίο ούτε το άγαλμά του, κι ούτε δέχτηκαν το σημάδι του στο μέτωπο και στο χέρι τους...»(20:4).

φορώντας το tefillin

Η αντίληψη ότι το «σημάδι του θηρίου» είναι το εμβόλιο κατά του Covid-19 αποτελεί κοροϊδία του βιβλικού μηνύματος. Αν το θηριώδες σημάδι ήταν η ένεση στο μπράτσο, θα σήμαινε ότι όποιος αποφάσιζε να προστατευτεί από μια θανατηφόρα πανδημία με ένα εμβόλιο, αυτομάτως θα έχανε την αιώνια ζωή. Τα πιστοποιητικά του εμβολιασμού δεν απαγορεύουν την είσοδο στη Βασιλεία των Ουρανών. Αντί να ανησυχούν οι άνθρωποι για το αν τα ονόματά τους βρίσκονται στα αρχεία ενός site που αφορά τους εμβολιασμούς, οι Χριστιανοί θα έπρεπε να επικεντρωθούν στο να «γραφούν τα ονόματά τους στο βιβλίο της ζωής του Αρνίου»(Αποκ. 21:27). Και με άσχημες πρακτικές και συμπεριφορές, είναι αμφίβολο αν αυτό γίνει εφικτό.

ΠΗΓΗ: Dr. Eli Lizorkin Eysenberg - IIBS

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αγγελική Σ. Νατσούλη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ανάσταση του Λαζάρου - μέρος Β'

'Το Ευαγγέλιο όπως μου υπαγορεύτηκε' γιατί το έκανε ο Ιησούς;