Τρίτη, 24 Ιουλίου 2007

Ας πάμε στα βαθιά λοιπόν...

Αν θέλουμε να εμβαθύνουμε στο θέμα του θανάτου θα πρέπει πρώτα να περιηγηθούμε και να εξερευνήσουμε διάφορα φαινόμενα που έχουν να κάνουν με την πνευματικότητα. Χωρίς αυτή την ξενάγηση, θα είναι δύσκολο να κατανοήσει, αν όχι να πιστέψει κανείς, πιο σύνθετες έννοιες. Στην Α΄Επιστολή προς τους Κορινθίους ο Απ. Παύλος αναφέρει συγκεκριμένα:"Ο φυσικός όμως άνθρωπος δεν δέχεται τα του Πνεύματος του Θεού διότι είναι μωρία εις αυτόν και δεν δύναται να γνωρίσει αυτά διότι πνευματικώς ανακρίνονται"(2,14). Αυτό μας δείχνει ότι ήδη από τα χρόνια της εποχής του Παύλου ο άνθρωπος ήταν δύσπιστος και θεωρούσε "χαζομάρες" τα πνευματικά θέματα γιατί για να τα κατανοήσει έπρεπε να ενεργοποιήσει το πνεύμα του και όχι τη λογική του.
Η προσπάθεια της κατανόησης όμως δεν πρέπει να κουράζει τον αναζητητή της αλήθειας, γιατί όπως αναφέρει ο Σπένσερ, "όσο περισσότερο πλαταίνει ο ορίζοντας των γνώσεών μας, τόσο περισσότερο αυξάνουν τα σημεία επαφής μας με τη μεγάλη σφαίρα του αγνώστου".
Τα φαινόμενα που δημιουργεί το ανθρώπινο πνεύμα περιγράφονται σαν πνευματιστικά φαινόμενα, αλλά σήμερα στη χώρα μας ο όρος πνευματισμός έχει αποκτήσει άσχημη χροιά. Σε αυτό φταίμε εμείς οι άνθρωποι και όχι τα φαινόμενα. Πολλοί, από την αρχαιότητα ακόμα, προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τη δίψα του ανθρώπου να μάθει το μέλλον του - ας θυμηθούμε τους πολλούς μάντεις των Αρχαίων Ελλήνων - με αποτέλεσμα να δίνει πολλά λεφτά για την απόκτηση εκείνης της γνώσης. Συνέπεια αυτού ήταν να γεμίσει ο κόσμος από μάγους, μάντεις, προφήτες και λοιπούς μελλοντολόγους, οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο. Αυτό που τους ενδιέφερε μόνο ήταν η απόκτηση χρημάτων γι' αυτό και οι περισσότεροι ασχολήθηκαν με τον "κακό πνευματικό κόσμο".

Ο Άλλαν Καρντέκ περιγράφει στα βιβλία του την πνευματιστική θεωρία σαν τη θεωρία που βασίζεται στην ύπαρξη, τις εκδηλώσεις και τα διδάγματα των πνευμάτων. Τα πνεύματα μπορούν να επικοινωνούν με μας για να μας δώσουν ηθικά διδάγματα και συμβουλές για να καλυτερέψουμε τους εαυτούς μας. Συνεχίζουν, κατά κάποιο τρόπο την περίοδο της Αποκαλύψεως, που για την Εκκλησία είχε κλείσει με την Ανάσταση του Χριστού, αλλά που όμως στην πραγματικότητα συνεχίζεται, σύμφωνα με τα λόγια του Ιησού, "Όταν όμως έλθη ο Παράκλητος... το Πνεύμα της Αληθείας...εκείνος θέλει μαρτυρήσει περί εμού"(15,26).

Δεν υπάρχουν σχόλια: